Zasady zdrowego odżywiania

Coraz więcej osób w efektywny sposób chce zmienić swoje nawyki żywieniowe, jednak nie wie od czego zacząć. Bardzo często takie osoby niepotrzebnie zawieszają sobie zbyt wysoko poprzeczkę, albo nieumiejętnie rozpoczynają zmiany, przez co bardzo szybko się zniechęcają i nie mogą w tej kwestii osiągnąć sukcesu.

Przede wszystkim – warzywa z całego świata

Po pierwsze zacznij jeść dużo warzyw, one powinny zdominować twoją dietę. Zdrowe odżywianie jest oparte na przyjmowaniu do organizmu witamin i składników odżywczych, a te głównie zawierają się w warzywach. Jedząc warzywa zredukujesz możliwość zachowywania na: raka, miażdżycę, cukrzycę, choroby serca, jednocześnie obniżysz ciśnienie krwi i poziom cholesterolu. Warzywa powinny znajdować się w niemal każdym twoim posiłku, to one są kluczem do zdrowia i dobrego samopoczucia.

Ile razy dziennie jeść?

Jedz regularnie, powinno to być 5 posiłków dziennie. Każdy dzień rozpocznij od porządnego, ale lekkiego śniadania, następnie co 3-4 godzin przyjmuj następne posiłki. Zrównoważy to poziom glukozy w organizmie i przyspieszy metabolizm. Ten sposób zapewni ci energię na cały dzień i uchroni przed odczuwaniem ciągłego głodu.

Zbilansuj dietę!

Postaraj się, aby twoja dieta nie była monotonna. W twoim jadłospisie powinno się znaleźć jak najwięcej zdrowych produktów ze wszystkich grup, mowa tutaj o produktach zbożowych, nabiale, warzywach i owocach, a także rybach, tłuszczach i jajach. Możesz je zestawiać w różnych kombinacjach, postaraj się każdego tygodnia skupić na innych produktach, tak aby twój organizm przyjmował jak najwięcej składników odżywczych.

zdrowa-zywnosc

Unikaj wysoko przetworzonych i sztucznych produktów. Chodzi tutaj o fastfoody i gotowce ze sklepów. Zawierają one tonę konserwantów, barwników, wzmacniaczy smaku i zapachu. Kolejną ich cechą charakterystyczną jest duża ilość cukrów i soli, a te w nadmiarze są zabójcze dla organizmu. W tego typu produktach składniki odżywcze i witaminy niemalże nie istnieją.

Niezwykle istotne jest regularne nawadnianie organizmu, najlepiej woda niegazowaną. Ciało człowieka składa się głównie z wody i to ona jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania.

Powinno się jej pić minimum 2 litry dziennie, a jest to spowodowane ty, że codziennie tracimy jej około 2.5 litra dlatego tak istotnym jest by ja regularnie uzupełniać.

Woda jest również odpowiedzialna za transport wszelkich minerałów w naszym organizmie.

Unikaj soli i cukru, są one szkodliwe dla organizmu i to one stoją za naszą otyłością i wieloma innymi chorobami.

Nadmiar cukru powoduje odkładanie się tłuszczu w organizmie, a nadmiar soli magazynowanie się wody pod nasza skórą. W efekcie jesteśmy grubi i czujemy się nie atrakcyjnie. Cukier zastąp stewią, a słodycze domowymi batonikami i ciasteczkami. Z kolei świetnym zamiennikiem soli są najróżniejsze przyprawy oraz czosnek, cebula, szczypiorek i koperek.